Media en Entertainment Business

Het handboek “Marketing in een wereld vol beleving” wordt gebruikt tijdens de lessen Marketing door gastprofessor Christoph Vandewiele in de opleiding MEB.

Hogeschool Thomas More biedt in Mechelen, als enige in Vlaanderen, een professionele bacheloropleiding aan onder de noemer “Media en Entertainment Business“. In deze opleiding van 3 jaar wordt een brug geslagen tussen zowel het creatieve denkproces als het ontwikkelen van nieuwe business-ideeën.

  • Ben je benieuwd naar het geheim achter een succesformat zoals The Voice? Wil je later zélf aan de slag in de media? Kies dan voor Media en Entertainment Business, de enige bacheloropleiding in Vlaanderen voor creatieve media-ondernemers zoals jij!
  • Je bent creatief en communicatief, online én offline. Ondernemen zit je in het bloed. Je schrikt er niet voor terug om je handen uit de mouwen te steken en je blijft vlot op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in het medialandschap.
  • Uitzendrechten verwerven, adverteerders overtuigen, contracten afsluiten … We leren je de mediasector vanuit een commercieel standpunt te begrijpen én naar je hand te zetten. Van tv-formats over apps tot online platformen: je leert hoe verschillende media werken én hoe je ze succesvol inzet.
  • Unieke verhalen voor de media van morgen leren bedenken, daar heb je praktijk voor nodig. En dat bieden we je graag! Aan het werk vanaf dag één, dat mag je bij ons verwachten.
  • Je diploma op zak en zin om nog verder te studeren? Deze opleiding biedt je bovendien een sterke voorbereiding op een schakeljaar naar een master Handelswetenschappen of Communicatiewetenschappen.

Benieuwd naar wat de opleiding Media en Entertainment Business jou te bieden heeft? Klik hier! Of hoor je liever van de studenten zelf hoe het eraan toegaat? Bezoek dan zeker hun blog.

Volg Media en Entertainment Business op Facebook

Maarten Kerstens, alumnus Media en Entertainment Business:

“In de opleiding Media en Entertainment Business maak je geen programma’s voor de tv-zenders van nu, maar voor het Youtubekanaal van 2020. je kijkt creatief en vernieuwend naar het medialandschap en stimuleert de ondernemer in jezelf.”
foto: Alumnus Joni Van Swalm van JAS Content presenteert zijn winnende afstudeerproject.
Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s